05 October, 2011

Cabaran....

dah lama xmenulis kat sini.Hajat kat hati mmg ada cuma x berkesempatan....byk keje lak lately ni...hu..hu..
Skrg ni danish dah nk masuk 8 bulan,jap je rasanya...dia dh mula merangkak skit2.Mkn pun leh tahan gak byk nya.Ibu danish masakkan nasi+sayur2+ikan/ayam...then blender.ada dugaan skit blender ni coz danish akan nangis bila dgr bunyi blender...sabo je anak ku itu :)
Semlm danish terjatuh dari katil.masa tu ibu nya ni tgh solat subuh..siap je solat n kemas telekung, terdgr suara dia nangis skit.berlari aku masuk bilik,tgk2 dia dh terjatuh ke bawah.nasibla katil kami rendah (katil jepun) n alhamdulillah xde pape benjol pun....danish mmg dh makin lasak skrg ni.sebagai ibu,kena tambah kesabaran n kekuatan fizikal+mental utk layan karenah anak yg tgh membesar ni.Sebagai pasangan yg PJJ,aku mmg kena cukup kuat...insyaAllah,aku akan terus mencuba utk perbaiki diri ni...kena atur masa dgn baik.kena ikut time anak,sebab dia adalah keutamaan skrg ni...yg penting dia sihat n membesar sebagai hamba Allah yang taat n jadi anak yg soleh....amin :)
kadang2 aku ada gak termarah2 danish...tp bila fikir2 balik,danish kan masih kecik n xfaham apa2.aku kena la bersabar n x mengeluh...kuat2 ibu danish :)
Moga diri ini akan semakin matang n kuat dalam menghadapi cabaran dan dugaan dalam idup ini....

1 comment:

  1. Aku tau kau mmg seorang yang cukup tabah n kuat...Allah menyayangi ko..sebab yu macam2 ujian kau dapat dari dulu hingga kini.I'Allah segalanya pasti akan menjanjikan kebahagiaan akhirnya...;)

    ReplyDelete