22 June, 2012

Pujian...


Semua org mesti sgt suka di puji..mana ada org x suka kan...he..he...saya ada terbaca sesuatu yg agak menarik utk di kongsi dan juga utk peringatan bagi diri yang selalu terlupa ni.

Pujilah anak-anak kita.jgn menyesal bila mereka sudah tiada kelak.masa tu la kita baru baru sibuk nk puji-puji mereka.semua tu dh xberguna lagi.Dan elakkan memuji anak-anak didepan org lain kerana dikhuatiri akan menyebabkan riak di hati kita dan juga mungkin menyebabkan org lain merasa rendah diri.Juga pujian mestilah dilakukan di depan anak2 kita tu...berilah penghargaan kepada mereka.mereka perlukan penghargaan dari org2 yang mereka sayangi..dan sebagai ibu, saya ingin menjadi org pertama yang memberi penghargaan kepada anak2 saya (buat masa ni saya baru ada seorg anak saje...he..he..) saya mahu mereka mengetahui yang saya menghargai semua yang mereka lakukan dan walaupun apa yang mereka buat itu tidak menepati apa yg saya ingini. Yang penting mereka melakukan yang terbaik utk diri sendiri,keluarga serta tidak melakukan yang menyalahi batasan yang ditetapkan...
Moga diri ini mampu menjadi ibu yang terbaik...belajar dari pengalaman,pemerhatian n pengalaman org lain...tak nak anak2 terasa diri mereka tidak disayangi n di hargai...klu blh nak mereka sentiasa meletakkan ibu,ayah n family sentiasa di hati,bukan hanya sentiasa tp yang pertama di hati...amin...

No comments:

Post a Comment